Otse põhisisu juurde

Rohelise Kooli töörühma protokoll nr 7

RAKVERE KUNGLA LASTEAED

ROHELISE KOOLI TÖÖRÜHMA PROTOKOLL


Rakvere                                                                                                           21.04.2020 nr 7

Veebikoosolek: algus kell 9.05, lõpp kell 10.30

Juhatas: Liidia Bobkova
Protokollis: Marika Kundla
Võtsid osa: Helena Lust, Marika Kundla, Airi Tõnn, Maili Metsalu, Liidia Bobkova, Alla Puhilas, Svetlana ProhorovaTerje Makarova, Kai Pikhof, Helen Blankin, Anita Aas.
Puudusid: Triin Reineberg, Inga Murula-Riim ja Cristhel Aunapuu (lapsevanemate esindajad).

Päevakord:
1. 
Taotluse esitamine Rohelise Kooli lipu saamiseks.
2. Tegevuskavas olevate tegevuste ülevaatus.
3. Jooksvad küsimused.
4. Uue koosoleku aja kokkuleppimine.

Vastavalt päevakorrapunkti numbrile:

1.     Kuulati: Terje Makarova andis teada, et 30. aprilliks esitame taotluse Rohelise Kooli rohelise lipu saamiseks. 

Kommentaarid ja küsimused:
Liidia Bobkova luges ette vajalikud punktid, mis on vaja täita enne Rohelise Kooli rohelise lipu saamist. 
Terje Makarova arvas, et vahearuande asemel võiksime taotleda kohe rohelist lippu, kuna oleme olnud tublid ning kõik vajalikud asjad tegevuskavast ära teinud, v.a eriolukorrast tingitud toataimede nimekirjad rühmades ja taimede muutmised õueala plaanil. Marika Kundla ütles, et vajalikud lingid, millele taotlust täites oleks vaja viidata, peaksid olema olemas kõik meie blogis rohelinekungla.blogspot.com.
Terje Makarova andis teada, et kindlasti tuleks meil lõplikult kokku leppida meie lasteaia keskkonnapõhimõtted.
Marika Kundla andis ülevaate senistest keskkonnapõhimõtetest. Alla Puhilas lisas, et olemas peaks olema ka põhimõte teiste kultuuride ja traditsioonide austamise kohta.

Otsustati:
1.1. Liidia Bobkova hakkab Rohelise Kooli rohelise lipu taotlust täitma, vajadusel aitavad kaasa Rohelise Kooli töörühma liikmed. 
1.2. Rakvere Kungla lasteaia keskkonnapõhimõtted on järgmised:
1) Kasutame ressursse säästlikult (kustutame ruumist lahkudes tuled, kasutame vett ja paberit säästlikult, meisterdame jääkmaterjalidest).
2) Sorteerime prügi ja aiajäätmed komposteerime.
3) Kasutame päris nõusid ühekordsete plastnõude asemel.
4) Liigume võimalikult palju jalgsi ja jalgrattaga.
5) Austame teisi kultuure ja nende traditsioone.
6) Viime võimalikult palju õppetegevusi läbi õues.
7) Õpime tundma oma kodukoha taime- ja loomaliike ja suurendame elurikkust lasteaia õuealal.
8) Võtame osa keskkonnateemalistest projektidest.
9) Korraldame koostöös teiste Rakvere linna lasteaedadega avalikke keskkonnateemalisi üritusi - Roherännakuid.
1.3.Keskkonnapõhimõtteid tutvustatakse kogu kollektiivile, pannakse üles lasteaia kodulehele, saadetakse meiliga lapsevanematele, riputatakse üles Eliisi ja meie lasteaia blogisse. 

Vastavalt päevakorrapunkti numbrile:

2.     Kuulati: Terje Makarova palus, et kõik Rohelise Kooli töörühma liikmed annaksid ülevaate enda kohustustest ja sellest, kas kõik tegevuskavas ette nähtud tegevused on täidetud.

Kommentaarid ja küsimused:
Terje Makarova kinnitas, et tema on enda kohustused ära teinud (prügi sorteerimist kajastav materjal lapsevanematele; õppepäev koolieelikutele oli planeeritud, kuid eriolukorras seda korraldada ei saa; lastele väljasõit loodusesse on planeeritud 22. maiks elurikkuse päevaks Oandusse, kuid suure tõenäosusega see toimuda ei saa).
Svetlana Prohorova andis ülevaate oma tegevustest ning tegi ettepaneku, et kiviktaimla rajamine võiks toimuda ühiselt õpetajatega mai esimesel nädalal. Ta arvas, et võiks teha meie lasteaia Teeme Ära ürituse mai esimesel nädalal – siis saaks ära teha kõik vajalikud aiatööd. Nimekirja vajaminevatest töödest koostab Svetlana Prohorova koos Anita Aasaga vastavaks ajaks. Samuti palus ta, et kui kellelgi on kodus üle kiviktaimla taimi, võiks need tuua lasteaeda. Kuna suuremate taimekastide ehituseks oli planeeritud algselt ühisüritus koos vanematega, otsustati Rohelise Kooli töögrupi Facebooki grupis 6. aprillil, et suuremate taimekastide ehitamine jääb järgmisesse õppeaastasse ning sel aastal istutame lilled ja maitsetaimed olemasolevatesse kastidesse. Svetlana Prohorova uuris, kas taimekastid viia juba sel kevadel uutesse paikadesse õuealal või jätta õunapuuaeda. Veebikoosolekul osalejad arvasid, et taimekastid võiks viia uutele asukohtadele sel kevadel. Svetlana Prohorova andis teada, et KiKile on projekt samuti esitatud, kuid vastust Puhta Vee teemapargi külastuse rahastuse kohta veel saabunud ei ole. Svetlana Prohorova ütles, et kindlaks tuleb määrata ka niitmata jäävad alad.
Airi Tõnn ütles, et need alad võiks jääda esimesel aastal päris puutumata, et aru saada, mis taimed meil looduslikult neil aladel kasvavad. Hiljem võib neis paigus elurikkust suurendada ja külvata sinna ka teisi õitsejaid.
Marika Kundla andis teada, et kogu kollektiivile toimunud prügisorteerimise koolitus toimus 5. märtsil ja samuti vastutas ta päevalillede istutamise eest. Päevalilled on külvatud ja juba üsna suured. Seemnete-maitsetaimede kinkimine lasteaia külalistele on planeeritud sügisesse, siis on ka juba seemneid, mida jagada.
Maili Metsalu andis ülevaate oma tegevusest – ühiskasutatavate ruumide taimed on kaardistatud. Puudu on vaid sildid. Maili Metsalu nõustus ise kõikidest rühmadest uurima, mitu taimesilti iga rühm vajab.
Alla Puhilas kirjeldas taimesilte, mida nägi Apelsini poes enne eriolukorda. Kõik veebikoosolekul osalenud inimesed olid nõus, et ostetakse sarnased ning taimede nimed trükitakse peale nimemasinaga. 
Helen Blankin ütles, et tema kohustuseks oli tegeleda pajuvitstest onniga, kuid ta ei tea, kuidas toimetada lasteaeda pajuvitsasid ja kust neid lõigata tohib. Helen Blankin ütles, et nägi väga ilusaid pajuoksi Udrikul.
Marika Kundla tegi ettepaneku, et võiks uurida linnametsniku käest, kas Rakvere linnas on kohti, kust võiksime pajuoksi saada. 
Liidia Bobkova helistas veebikoosoleku ajal Rakvere linnametsnikule ja uuris, kas lasteaial oleks võimalik pajuoksi saada. Linnametsnik lubas asjaga tegeleda ja lasteaiale teada anda.
Airi Tõnn mainis, et praegu on lastega näinud õuealal elavatest loomadest näiteks vihmausse. Marika Kundla tegi ettepaneku, et õppealajuhataja võiks teha GoogleDrive’i rühmade kaupa kaustad, kuhu õpetajad saavad lisada pilte ja nimesid loomadest-lindudest meie õuealal. Hiljem saab neid ka lasta asjatundjatel määrata, kui ise ei oska.
Anita Aas ütles, et tema veel tegeleb taimede kaardistamisega õuealal ja nimekirja täiendamisega. Anita Aas uuris, kas selline ilmastikukindel plaan võiks olla ka õues nähtav. Samuti jäävad Anita Aasal kodus üle taimekastid ning ta tegi ettepaneku, et võiksime neid kasutada näiteks õunapuuaias lõhnaaia loomisel.
Marika Kundla tegi ettepaneku, et neisse võiks istutada kohalikke niidutaimi, nii suurendame elurikkust ja saab õppida kohalikke taimi paremini tundma. Marika Kundla ütles, et tal on olemas üsna suur hulk niidutaimede seemneid, mis on korjatud käsitsi Eesti niitudelt (Nordic Botanical). 

Otsustati:

2.1. Mai esimesel nädalal (04.05-08.05.20) toimub lasteaias Teeme Ära nädal, kus tehakse ära kõik vajalikud aiatööd (nimekirja koostavad Svetlana Prohorova ja Anita Aas).
2.2. Päevalilled istutatakse Lembitu tn poolse aia äärde.
2.3. Maili Metsalu kogub kokku kõikide rühmade toataimede arvu ning juhendab abivajajaid taimede määramisel taimemääramisäpiga Leafsnap.
2.4. Taimesiltideks ostab Svetlana Prohorova plastist alussildid, millele trükitakse nimemasinaga peale taimenimed.
2.5. Terje Makarova loob GoogleDrive’i keskkonda rühmedele kaustad, kuhu iga rühm saab koguda meie õuealal elavate loomade/lindude infot.
2.6. Anita Aas toob lasteaeda enda taimekastid.

Vastavalt päevakorrapunkti numbrile:

3.     Kuulati: Terje Makarova uuris, kas töögrupi liikmetel on veel küsimusi või mõtteid.

Kommentaarid ja küsimused:
Anita Aas arvas, et meie lasteaias võiksid olla tulevikus ka kanad.
Helen Blankin pakkus välja, et osad lillekastid võiksid asuda õuealal kahe maja vahelisel alal kaare peal. Sinna mahub umbes 5-6 kasti. Samuti võiks lasteaias olla oma kasvuhoone. Marika Kundla arvas, et sel juhul peaks see olema käidavas kohas, kuna taimede eest hoolitsetakse paremini, kui need on pidevalt silma all. 
Liidia Bobkova arvas, et tuleks luua koht, kus saaksid kasvada ronitaimed, näiteks metsviinapuu. Svetlana Prohorova pakkus kohaks välja õunapuuaia aiaserva. Marika Kundla pakkus, et võiks istutada ehk sinna Räpina Aianduskooli projekti Sõprusetera raames kasvatatud lillherned. Maili Metsalu pakkus, et võiks istutada ka elulõnga. 
Anita Aas mainis, et Facebookis on olemas grupp Kungla töötajatele, milles müüakse-vahetatakse taaskasutuspõhimõttel endale ebavajalikku kaupa. Seal võiks müüa ka taimi, mida sel aastal on rühmades ette kasvatatud, kuid mis võivad üle jääda, kuna taimelaat toimuda ei saa.
Liidia Bobkova ütles, et ka sel aastal tuleks kasvatada kõrvitsaid loomaaiale. Anita Aas ja Marika Kundla ütlesid, et nende rühmadel on olemas kõrvitsaseemneid, mida soovijatele jagada.

Otsustati:

3.1. Nende rühmade taimekastid, kes mängivad majadevahelise suure liivakasti ääres, paigutatakse Teeme Ära nädala raames majadevahelisele kaarele.
3.2. Iga rühm mõtleb välja koha, kuhu oma taimekast paigutada. Kastid tõstetakse ümber Teeme Ära nädalal.
3.3. Kes soovib ronitaimi istutada, saab need istutada õunapuuaeda aia äärde.
3.4. Taimelaat toimub sel aastal virtuaalselt Facebooki grupis. Taimede kasvataja paneb üles taimede pildid ja taimede hinna.
3.5. Anda teada lapsevanematele, et loomaaiale kasvatatavate kõrvitsate seemneid saab lasteaiast. Anita Aas teeb plakati üleskutsega kõrvitsaid kasvatama hakata.

Vastavalt päevakorrapunkti numbrile:

4.     Kuulati: Terje Makarova palus mõelda, millal võiks toimuda järgmine töörühma koosolek.

Otsustati:

4.1.Töögrupi järgmine koosolek toimub 12. mail 2020 kell 9.00 lasteaia õuealal.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Lasteaia esimene mudaköök mänguvalmis!

18. mail alustati meie lasteaia Rohelise Kooli töögrupi liikmete poolt lasteaia esimese mudaköögi rajamisega. Miks peaks ühes lasteaias üldse mudakööki vaja minema? Kas lastele seal mängides peale mustuse veel midagi kasulikku külge jääb? Muidugi! Lapsed saavad mudaköögis toimetades erinevaid kogemusi: nad katsetavad, õpivad tundma looduslikke materjale, nende omadusi, olekuid ja muutusi. Lastel tekib loovalt mängides ja õppides erinevaid küsimusi, millele saab üheskoos hakata vastuseid otsima ja lapsed saavad erinevate valdkondade vahel luua seoseid, mis ongi õppimise alus. Areneb laste peenmotoorika, tunnetustegevus, kujutlusvõime, sotsiaalsed ja mänguoskused. Kindlasti saab harjutada ka korra ja puhtuse pidamist. Seega kõike, mida lastel on vaja nüüd ja edaspidi, pakub neile mäng mudaköögis :) Kuidas aga esimese mudaköögi ehitamine läks? Köögi põhjaks on vahva leid Lääne-Viru Jäätmekeskusest. Uus elu on antud ühele vanale tööpingile, samuti vanadele väärt tammepuust sahtl

Laste meisterdatud jõulukaardid hoolde- ja eakatekodudesse

  Ühel päeval märkas Tähekeste õpetaja Alla Facebookis Madli-Mai Norma üleskutset saata kõigisse hooldekodudesse jõulukaarte. Nii pani Tähekeste õpetaja ka oma rühma kirja. Räägiti lastega, mis koht on hooldekodu ja miks sinna võiks kaarte teha ja saata. Meisterdati mitu erinevat varianti kaarte. Lõpuks valiti välja kõige ilusamad, kuid nii, et kaardipakki sattus igalt lapselt üks kaart. Koos lastega käidi postkontoris kaarte posti panemas. Nii nägid lapsed ka ise, kuidas kaardid teele lähevad. Loodetavasti on igal kaardisaajal hea meel väikese jõulusoojuse eest, sest just nendesse kaartidesse panigi iga laps sisse oma head soovid. Jõulukaarte meisterdasid ka Muumi rühma lapsed. Nemad tegid kaardid Rakvere eakatekodule Kuldne Sügis. Lapsed meisterdasid igale eakatekodu elanikule oma kaardi (kokku 33 kaarti), mis anti 16. detsembril eakatekodu juhatajale. Kaarte ja häid soove üle andes oli rõõm laste nägudel suur, sest kaardid olid valmistatud hingega. Kodu juhataja sõnul rõõmustavad ka

Lasteaias biojäätmete konteiner ja aiakomposter

Oktoobrikuus tellis meie majandusspetsialist Sveta Lääne-Viru Jäätmekeskusest lasteaeda biojäätmete konteineri. Nüüd seisab biojäätmete konteiner rõõmsalt teiste süvamahutite-konteinerite (pakendi, paberi-papi ja olmejäätmete) kõrval. Teavitustöö personali hulgas viis kiirelt selleni, et biojäätmete konteiner täitus ülikiiresti ning vaja oli lisalahendust. Selleks ostis lasteaed 300liitrise aiakompostri. Sinna on leinud tee erinevad aiajäätmed, õunasüdamed jm komposteeruv kraam.