Otse põhisisu juurde

Rohelise Kooli töögrupi 4. koosoleku protokoll

 

RAKVERE KUNGLA LASTEAIA ROHELISE TÖÖRÜHMA KOOSOLEKU PROTOKOLL 

 

RAKVERE                                                                                     1.12 2020 nr 4

 

 

 

Algus kell 13.30, lõpp 15.00

 

Juhatas Terje Makarova 

Protokollis Airi Tõnn 

Võtsid osa: registreerimislehel

Puudusid: Maili Metsalu, Helen Blankin, Triin Reineberg ja Christel Aunapuu

 

 

PÄEVAKORD: 

1. Plakatid keskkonnapõhimõtete ja sel õppeaastal käsitletavate teemadega.

2. RK tegevuste läbiviimise toimimine. 

 

1. Päevakorrapunkt 

KUULATI: Terje Makarova

Et lapsevanemad hetkel majja ei tule, siis ei ole teavitusplakateid varem kokkulepitu järgi mõtet teha ja seinale panna. Samas peaks vanemaid meie teemadest siiski teavitama.

 

Sõnavõtud: 

Segadused on, milline see plakat peab välja nägema, kuhu üles pannakse.

Põhimõtteid võib kujutada ka pildikeeles (piktogrammid).

Äkki panna plakatid aia külge?

Rannamõisas oli aia ääres hea puidust tahvel.

Teemad ja põhimõtted on ka kodulehel.

 

OTSUSTATI

1.1. Marika ja Terje teevad plakatite A3 näidised.

1.2. Marika teeb jaanuariks koridori seintele „keeru kohale“ põhimõtted, sest ärakiri on lastele keeruline.

 

 

2. Päevakorrapunkt 

KUULATI: Terje Makarova

Terje andis ülevaate planeeritud tegevustest, mis on tegemisel ja mis on vaja teha. Lepiti kokku vastutajad. 

  

 

Sõnavõtud:

Tolmeldajate pildid võiks uuesti lasteaias üles panna. Agnes – spordisaali aknale. Liidi – ka teisele poole majatiiba.

Veebruaris – kes meil elavad?  

Marika – lasteaia maj ressursse võiks tutvustada võrdlevalt eelmise aastaga.

Agnes – ka õpetajaabidele peaks rääkima vee raiskamisest – pesevad nõud enne masinasse panekut.

Marika – pekas mainima ka teistele, et kasutame nõudemasinas ökotablette.

Seminaril osalemine – kes on registreerinud? Kas Nahkhiire tunnistused tulid? (On tulnud). Kas kuskil on vaja esitada rohelise seminari tunnistusi?

Oleme mitmed aastad käinud Puhta vee teemapargis (KIK projektiga). Sel aastal võiks valida teise paiga. 

Jõulukohviku saaks asendada kevadisega ja viia lapsed bussidega mere äärde.

Terje - Mõistlik oleks ise toota mulda, mida taimekastidesse panna. 

Kas mulla alla panna kõigepealt riie?

Marika – trummelkompostri (Joraform) saaks Soomest või Rootsist. Marika saadab Terjele kompostikastide materjalid.

 

 

OTSUSTATI

2.1 Jaanuaris tutvustab Sveta maj ressursse.

2.2 Jaanuaris pannakse uuesti üles tolmeldajate piltide näitus.

2.3 Marika saadab edasi rohelised koolitused.

2.4 Roherännak jääb hetkeolukorra tõttu ära.

2.5 Saame uuesti kokku 9.02 kell 13.30.

 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Nutiseade ei tee seda, mida nimi lubab, vaid pigem vastupidi

Eilne järjekorras juba kaheksas roherännaku veebiseminar keskendus laste vaimsele tervisele. Ajuteadlane Jaan Aru rääkis enam kui viiekümnele huvilisele teemal „Lapsed ja nutineedus“. Ta juhtis juba loengu alguses tähelepanu sellele, et olles ise huvitatud nii inimese ajust, psühholoogiast kui tehisintellektist, ei võitle ta nutiseadmete vastu , vaid laste ja ka täiskasvanute aju eest , kuna me kõik oleme võimelised rohkemaks. Mida see tähendab? Lühidalt kokkuvõttes tähendab see seda, et meie laste aju on suuteline palju enamaks, kui me arvame. Loovus, loomingulisus ja andekus on mõisted, mida tõlgendatakse ajuteadlase sõnul sageli valesti – neid omadusi nähakse kui midagi, mis mõnel inimesel on ja mõnel mitte. Jaan Aru juhtis tähelepanu sellele, et kuna inimese aju on plastiline, on iga laps ja täiskasvanu võimeline ennast teostama ja oma potentsiaali realiseerima. Tasub endalt küsida, mis on see, mille vastu minu laps sügavat huvi tunneb? Mis paneb tal silma särama? Mida ta tahab uu

Lasteaia esimene mudaköök mänguvalmis!

18. mail alustati meie lasteaia Rohelise Kooli töögrupi liikmete poolt lasteaia esimese mudaköögi rajamisega. Miks peaks ühes lasteaias üldse mudakööki vaja minema? Kas lastele seal mängides peale mustuse veel midagi kasulikku külge jääb? Muidugi! Lapsed saavad mudaköögis toimetades erinevaid kogemusi: nad katsetavad, õpivad tundma looduslikke materjale, nende omadusi, olekuid ja muutusi. Lastel tekib loovalt mängides ja õppides erinevaid küsimusi, millele saab üheskoos hakata vastuseid otsima ja lapsed saavad erinevate valdkondade vahel luua seoseid, mis ongi õppimise alus. Areneb laste peenmotoorika, tunnetustegevus, kujutlusvõime, sotsiaalsed ja mänguoskused. Kindlasti saab harjutada ka korra ja puhtuse pidamist. Seega kõike, mida lastel on vaja nüüd ja edaspidi, pakub neile mäng mudaköögis :) Kuidas aga esimese mudaköögi ehitamine läks? Köögi põhjaks on vahva leid Lääne-Viru Jäätmekeskusest. Uus elu on antud ühele vanale tööpingile, samuti vanadele väärt tammepuust sahtl

Erinevad elurikkad kasvualad meie õuealal

Meie lasteaia õuealal jalutades võib kohata mitmeid põnevaid peenrakaste ja erilisi kasvualasid. Osaleme hetkel kahes projektis (rahvusvaheline lina- ja eestisisene kartulikasvatusprojekt), mis loovad lastele võimaluse jälgida taimede kasvu terve elutsükli jooksul ning võimaldavad lastel uurida, katsetada ja õppida otse tegevusväljal.  Uued infotahvlid aitavad lapevanematel ja külalistel end meie lasteaia taimekasvatusprojektide ja märgistatud kasvualadega kurssi viia! :)