Otse põhisisu juurde

Krõllide veeprojekt


Krõllid alustasid vee projektiga juba detsembrikuus. Projekt kasvas välja mägede teemast - mäetippudest voolab alla vesi. Samas asub mägede jalamil ka riike, kus inimestel ei ole piisavalt puhast vett (nagu näiteks Afganistan). 

Lapsed teadsid, et vesi aurab ära, jää sulab veeks, põhjavesi on maa all, vesi tuleb kraanist, vihmavett ja porivett ei tohi juua, kõige rohkem vett on ookeanis ja pudelisse on raske vett panna. Teada sooviti esialgu seda, kuidas vesi tekkis, kuidas saab vesi tulla vihmast (kuidas tekib vihm), miks WC-potis on vesi. Ka tekkis küsimus, mis saared need on (gloobusel Hawai saared) ja kas seal on inimesed Halloweeni kostüümides. 

Krõllid tegid palju katseid, vaadeldi-nuusutati-maitsti erinevaid vedelikke, pildistati veetilka lehel. Räägiti veekogudest, veekogude saastamisest, puhta vee olulisusest. Vahepeal jõuti ka vee-elustiku juurde ning uuriti lähemalt särge, joonistati forelli. Alice'i mõte oli ise teha kalaraamat. Darija õpetas tegema nööritrükiga koralle. Dash robotiga sai ookean vabaks prügist.

Jänku-jussi multifilmi abiga saadi teadmiseid vee puhastamisest ja kuidas vesi tagasi loodusesse läheb. Vajalik info veelindude toitmise kohta saadi G. Pauli raamatust "Ära toida parte!", lisaks maitsti ise vetikakrõpse. Liisbet õpetas voltima veelinde.  
 
Kui nüüd veebruaris jõudsid Krõllid kalameeste ja kalapüügi juurde, siis oli vahva näha, et lapsed joonistasid kaladeks ka forelli. Grupi lastega valmis plakat, kuidas vett puhtana hoida ja see pandi üles koridori, et teised lapsedki saaksid sellest olulisest teemast rohkem teada. 




Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Nutiseade ei tee seda, mida nimi lubab, vaid pigem vastupidi

Eilne järjekorras juba kaheksas roherännaku veebiseminar keskendus laste vaimsele tervisele. Ajuteadlane Jaan Aru rääkis enam kui viiekümnele huvilisele teemal „Lapsed ja nutineedus“. Ta juhtis juba loengu alguses tähelepanu sellele, et olles ise huvitatud nii inimese ajust, psühholoogiast kui tehisintellektist, ei võitle ta nutiseadmete vastu , vaid laste ja ka täiskasvanute aju eest , kuna me kõik oleme võimelised rohkemaks. Mida see tähendab? Lühidalt kokkuvõttes tähendab see seda, et meie laste aju on suuteline palju enamaks, kui me arvame. Loovus, loomingulisus ja andekus on mõisted, mida tõlgendatakse ajuteadlase sõnul sageli valesti – neid omadusi nähakse kui midagi, mis mõnel inimesel on ja mõnel mitte. Jaan Aru juhtis tähelepanu sellele, et kuna inimese aju on plastiline, on iga laps ja täiskasvanu võimeline ennast teostama ja oma potentsiaali realiseerima. Tasub endalt küsida, mis on see, mille vastu minu laps sügavat huvi tunneb? Mis paneb tal silma särama? Mida ta tahab uu

Lasteaia esimene mudaköök mänguvalmis!

18. mail alustati meie lasteaia Rohelise Kooli töögrupi liikmete poolt lasteaia esimese mudaköögi rajamisega. Miks peaks ühes lasteaias üldse mudakööki vaja minema? Kas lastele seal mängides peale mustuse veel midagi kasulikku külge jääb? Muidugi! Lapsed saavad mudaköögis toimetades erinevaid kogemusi: nad katsetavad, õpivad tundma looduslikke materjale, nende omadusi, olekuid ja muutusi. Lastel tekib loovalt mängides ja õppides erinevaid küsimusi, millele saab üheskoos hakata vastuseid otsima ja lapsed saavad erinevate valdkondade vahel luua seoseid, mis ongi õppimise alus. Areneb laste peenmotoorika, tunnetustegevus, kujutlusvõime, sotsiaalsed ja mänguoskused. Kindlasti saab harjutada ka korra ja puhtuse pidamist. Seega kõike, mida lastel on vaja nüüd ja edaspidi, pakub neile mäng mudaköögis :) Kuidas aga esimese mudaköögi ehitamine läks? Köögi põhjaks on vahva leid Lääne-Viru Jäätmekeskusest. Uus elu on antud ühele vanale tööpingile, samuti vanadele väärt tammepuust sahtl

Erinevad elurikkad kasvualad meie õuealal

Meie lasteaia õuealal jalutades võib kohata mitmeid põnevaid peenrakaste ja erilisi kasvualasid. Osaleme hetkel kahes projektis (rahvusvaheline lina- ja eestisisene kartulikasvatusprojekt), mis loovad lastele võimaluse jälgida taimede kasvu terve elutsükli jooksul ning võimaldavad lastel uurida, katsetada ja õppida otse tegevusväljal.  Uued infotahvlid aitavad lapevanematel ja külalistel end meie lasteaia taimekasvatusprojektide ja märgistatud kasvualadega kurssi viia! :)