Otse põhisisu juurde

TERK töörühma koosoleku protokoll nr 6


RAKVERE KUNGLA LASTEAED

 

TERK TÖÖRÜHMA PROTOKOLL

 

 

Rakvere                                                                                                           15.03.2023 nr 6

 

 

Algus kell 13.30, lõpp kell 14.30

 

Juhatas: Marika Kundla

Protokollis: Birgit Aas

Osalesid: Marika Kundla, Terje Makarova, Liidia Bobkova, Svetlana Prohorova, Mirje Vilt, Helgi Lõhmusmägi, Maili Metsalu, Birgit Aas, Marika Kallas, Thea Liiva, Kätlin Kruve.

 

Puudusid: Elina Koppel, Airi Tõnn, Jaanika Link, Eneken Lallo, Alla Puhilas, Riina Remmelgas, Kristiina Kangro, Gea Reitel.

 

PÄEVAKORD:

1.     Veenädal 20.03 -24.03

2.     Südamenädal 17-21.04

3.     Uue koosoleku aja kokkuleppimine

 

Vastavalt päevakorrapunkti numbritele:

 

1.    ja 2. Marika Kundla tegi ettepaneku arutleda vee- ja südamenädala teemasid  väikestes gruppides, et koguda võimalikult palju ideid. Arutleti võimalikke tegevusi neljas erinevas grupis, grupid said mõtteid vahetada kõikidel järgnevatel teemadel:

1)    veenädala teemad üldiselt

2)    22. märtsil toimuva veeteemalise vabade valikute päeva teemad

3)    südamenädala tegevused töötajatele ja 

4)    südamenädala tegevused lastele. 

 

Otsustati veenädala kohta:

 

1.1. Vabade valikute päev toimub majasiseselt ja on ühendatud veenädalaga, mis toimub siseruumides. 

1.2. Terje paneb drive`i tabeli, kuhu kõik rühmad saavad märkida tegevusi veega oma rühmas.

1.3. Veejoomise  harjumuse kujundamine nädala jooksul.

1.4. Lapsed peavad saama vastuse küsimustele „Kust vesi tuleb, kuhu läheb ?“ (nt videod jm)

 

Otsustati südamenädala kohta:

2.1. Lastele:

1.     Laste vastuvõtmine ja hommikuvõimlemine õues

2.     Nädala moto: „Kolime õue!“

3.     Sööme õues

4.     Pereorienteerumine

5.     Hoovis südamekuju moodustamine ja pildi tegemine ülalt

6.     Kevadpiknik

7.     Salatite/smuutide tegemine rühmas, lastevanemate kaasamine

 

2.2. Personalile:

1.     Sel nädalal on iga päev oma teema

2.     Alustame infotundi hommikuvõimlemisega (iga õpetaja näitab harjutuse)

3.     Viime koosolekud õue 

4.     Korraldame tervise teemalise raamatulaenutuse

5.     Lähme matkama

6.     Teeme tervislikke jooke/smuutisid

7.     Õpetajate spordipäev

8.     Konkreetse eesmärgiga jalutamine linnas

 

 

Vastavalt päevakorrapunkti numbrile:

 

3.     Marika Kundla tegi ettepaneku korraldada uus koosolek 10. aprillil enne südamenädalat.

 

Kommentaarid ja küsimused:

Svetlana Prohorova tegi ettepaneku, et toimuks õuekoosolek. 

 

Otsustati:

3.1.        Järgmine TERK töörühma koosolek toimub 10.04 kell 13.30 õues.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Nutiseade ei tee seda, mida nimi lubab, vaid pigem vastupidi

Eilne järjekorras juba kaheksas roherännaku veebiseminar keskendus laste vaimsele tervisele. Ajuteadlane Jaan Aru rääkis enam kui viiekümnele huvilisele teemal „Lapsed ja nutineedus“. Ta juhtis juba loengu alguses tähelepanu sellele, et olles ise huvitatud nii inimese ajust, psühholoogiast kui tehisintellektist, ei võitle ta nutiseadmete vastu , vaid laste ja ka täiskasvanute aju eest , kuna me kõik oleme võimelised rohkemaks. Mida see tähendab? Lühidalt kokkuvõttes tähendab see seda, et meie laste aju on suuteline palju enamaks, kui me arvame. Loovus, loomingulisus ja andekus on mõisted, mida tõlgendatakse ajuteadlase sõnul sageli valesti – neid omadusi nähakse kui midagi, mis mõnel inimesel on ja mõnel mitte. Jaan Aru juhtis tähelepanu sellele, et kuna inimese aju on plastiline, on iga laps ja täiskasvanu võimeline ennast teostama ja oma potentsiaali realiseerima. Tasub endalt küsida, mis on see, mille vastu minu laps sügavat huvi tunneb? Mis paneb tal silma särama? Mida ta tahab uu

Lasteaia esimene mudaköök mänguvalmis!

18. mail alustati meie lasteaia Rohelise Kooli töögrupi liikmete poolt lasteaia esimese mudaköögi rajamisega. Miks peaks ühes lasteaias üldse mudakööki vaja minema? Kas lastele seal mängides peale mustuse veel midagi kasulikku külge jääb? Muidugi! Lapsed saavad mudaköögis toimetades erinevaid kogemusi: nad katsetavad, õpivad tundma looduslikke materjale, nende omadusi, olekuid ja muutusi. Lastel tekib loovalt mängides ja õppides erinevaid küsimusi, millele saab üheskoos hakata vastuseid otsima ja lapsed saavad erinevate valdkondade vahel luua seoseid, mis ongi õppimise alus. Areneb laste peenmotoorika, tunnetustegevus, kujutlusvõime, sotsiaalsed ja mänguoskused. Kindlasti saab harjutada ka korra ja puhtuse pidamist. Seega kõike, mida lastel on vaja nüüd ja edaspidi, pakub neile mäng mudaköögis :) Kuidas aga esimese mudaköögi ehitamine läks? Köögi põhjaks on vahva leid Lääne-Viru Jäätmekeskusest. Uus elu on antud ühele vanale tööpingile, samuti vanadele väärt tammepuust sahtl

Erinevad elurikkad kasvualad meie õuealal

Meie lasteaia õuealal jalutades võib kohata mitmeid põnevaid peenrakaste ja erilisi kasvualasid. Osaleme hetkel kahes projektis (rahvusvaheline lina- ja eestisisene kartulikasvatusprojekt), mis loovad lastele võimaluse jälgida taimede kasvu terve elutsükli jooksul ning võimaldavad lastel uurida, katsetada ja õppida otse tegevusväljal.  Uued infotahvlid aitavad lapevanematel ja külalistel end meie lasteaia taimekasvatusprojektide ja märgistatud kasvualadega kurssi viia! :)