Otse põhisisu juurde

TERK töörühma koosoleku protokoll nr 6


RAKVERE KUNGLA LASTEAED

 

TERK TÖÖRÜHMA ÕUEKOOSOLEKU PROTOKOLL

 

 

Rakvere                                                                                          

10.04.2023 nr 6

 

 

Algus kell 13.30, lõpp kell 14.35

 

Juhatas: Marika Kundla

Protokollis: Marika Kundla

Osalesid: Marika Kundla, Terje Makarova, Liidia Bobkova, Svetlana Prohorova, Mirje Vilt, Birgit Aas, Elina Koppel, Airi Tõnn, Alla Puhilas, Kristiina Kangro.

 

Puudusid: Helgi Lõhmusmägi, Maili Metsalu, Marika Kallas, Jaanika Link, Eneken Lallo, Riina Remmelgas, Gea Reitel, Kätlin Kruve, Thea Liiva.

 

PÄEVAKORD:

1.     Südamenädal 17.04-21.04 ülevaade

2.     Teeme ära! 2023 plaanid

3.     Jooksvad küsimused

 

Vastavalt päevakorrapunkti numbritele:

 

1.    Marika Kundla palus südamenädalat korraldaval töörühmal anda ülevaade südamenädala plaanidest.

 

Kommentaarid ja küsimused:

 

Mirje: Esmalt need südamenädala tegevused, mis puudutavad lapsi. Esimene mõte on smuutide tegemine rühmas, iga rühm valib ise, mis päeval teeb. Kas vanemad võiksid tuua smuuti valmistamiseks materjali?

Elina: Jah, see aitaks hästi lapsevanemaid kaasata.

Mirje: Teiseks võiks hommikuringis iga rühm teha hingamisharjutusi.

Kristiina: Või vaikuseminuteid.

Mirje: Ilusa ilma korral laste vastuvõtt hommikul õues. Kuidas väikestega?

Alla: Sõimerühmad võivad valida, kuidas neil parem on. 

Mirje: Nädala jooksul toimuks ka laste linnulaulu kuulamise matk – rühmad valivad ise päeva, millal matkale minna. 

Mirje: Teisipäeval võiks olla kahel vanemal rühmal orienteerumine staadionil. Kolmapäeval võiks korraldada lasteaia hoovis ka jooksumaratoni, nagu oli sügisel. Suurtele ja väikestele joogipunktidega.

Alla: Väikestele võiks olla poolmaraton. Kui suurtel on neli ringi, siis väikestel kaks. 

Mirje: Alustada võiks väikeste soojendusega kell 10.30 ja suurte soojendusega kell 11.15. Suured võivad juba varem tulla väikestele kaasa elama.

Marika: Südamenädala tegevuste kohta peaks olema plakat, mida Facebookis jagada, siis lapsevanemad teavad juba ette, mis toimuma hakkab.

Mirje: Ma võin teha. Mõte oli ka veel teha taimetee maitsmist. Mida ja millal?

Sveta: Võiks olla näiteks kolm teesorti valikus. Ma vaatan, mis valikusse panna ja organiseerin. Topsid võiks õpetajad võtta oma rühmast kaasa.

Marika: Lapsed võiksid saada valida oma lemmiktee, panna nt kleeps selle tee juurde, mis on lemmik.

Svetlana: Ostan kleepsud. Millal teejoomine toimub?

Kristiina: Neljapäevaks ei tahaks, peaks jääma ka mõni päev, et matkale minna. Näiteks esmaspäev.

Mirje: Plaan on moodustada lastega suur süda kahe maja vahele. Mis päeval võiksime seda teha? 

Marika: Sobiks ka kohe esmaspäeva, südamenädala avamisse. Thea võiks öelda avasõnad.

Terje: Nt kell 11.30 on muusika, mõned tantsud ja siis südame moodustamine.

Mirje: Nüüd töötajate tegevused südamenädala raames. Puhketuppa tuleb tervise- ja heaoluteemaliste raamatute laenutus. Laenutustabelit oleks vaja.

Terje: Ma teen üleskutse õpetajatele ja laenutustabeli (raamatu nimi, raamatu omanik, laenutaja nimi).

Mirje: Mõte oli ka teha naeruteraapiat. Võiksime teha sellise stendi, kuhu kõik töötajad saavad anonüümselt panna kirja või kleepida nalju. Selle võiks panna nt puhketuppa.

Kristiina: Parem oleks, kui oleks käidavamas kohas, nt vahekoridoris. 

Terje: Õpetajaid tuleks siis selleks teavitada, et saavad hakata nalju mõtlema.

Mirje: Õpetajad võiksid pühapäeval, 23.04 minna matkama Tudu järve äärde. Autosid saab omavahel jagada. Mina teen nimekirja, kes soovib tulla ja kas on vaja transporti või saab transporti pakkuda. Oma toit kaasa. Kohal võiks RMK Tudu Metsaonni parklas olla kell 11.

 

Otsustati:

 

1.1  Südamenädala raames toimub lastele:

·      Ilusa ilma korral laste vastuvõtt õues.

·      Nädala jooksul rühmas tervisliku smuuti valmistamine.

·      Hommikuringis vaikseminutite või hingamisharjutuste tegemine.

·      Nädala jooksul toimub igal rühmal linnulaulu kuulamise matk.

·      Esmaspäeval kell 11.30 südamenädala avamine koos tantsu ja taimetee maitsmise ja lemmiktee valimisega.

·      Teisipäeval kahele vanemale rühmale orienteerumine staadionil.

·      Kolmapäeval laste jooksumaraton lasteaia hoovis. Väikeste soojendus kell 10.30, suurte soojendus kell 11.15.

·      Smuuti jaoks vajalikud koostisosad paluvad õpetajad tuua lapsevanematel.

·      Taimetee joomise jaoks võtavad rühmad õue kaasa oma topsid.

·      Sveta valib pakutavad taimeteed, organiseerib termosed koos teega, organiseerib plakati taimeteede nimedega, ostab kleepsud.

·      Sveta organiseerib laste jooksumaratoniks joogipunktidesse vett.

 

1.2. Südamenädala raames toimub töötajatele:

·      Töötajate tervise- ja heaoluteemaliste raamatute vahetus.

·      Terje informeerib töötajaid ja teeb laenutusnimekirja.

·      Naeruteraapia plakati organiseerib südamenädala töörühm ja teeb üleskutse õpetajatele.

·    Töötajate matk Tudu järve äärde 23.04 kell 11 (algus RMK Tudu Metsaonni parklas). Mirje teeb üleskutse ja paneb üles soovijatele nimekirja (+ kas saab pakkuda transporti või vajab transporti).

 

Vastavalt päevakorrapunkti numbrile:

 

4.     Marika Kundla andis teada, et maikuus on tulemas lasteaia Teeme ära! nädal ning uuris, milliseid tegevusi võiks üheskoos ära teha. 

 

Kommentaarid ja küsimused:

 

Terje: Oluline küsimus on just see, mida lapsed saaksid teha. 

Sveta: Oleks hea, kui oleks nimekiri asjadest, mida on vaja ära teha, aga lapsed teeksid. Mudaköögid tuleks korda teha. 

Liidia: Mõte on, et väikestesse istutuskastidesse istutada taimi ja ube, mis kasvavad kõrgeks, millest saaks moodustada laste jaoks toreda tunneli. Seemned on mul olemas või saab juurde osta, vaja oleks karkassi, millel taimed saaksid ronida. Kuhu seda paigutada? Kas õunaaeda?

Airi: See võiks olla teisel pool maja kuskil.

Sveta: Selle teeksime siis ära Teema ära! nädala raames.

Liidia: Sel aastal tuleks ilmselt minna koristama. Alustada meie enda parklast, kuna keegi teine seda ei korista. 

Terje: Saan teha tabeli, kuhu iga rühm saab kirja panna, millal ja mida koristab. 

Sveta: Mida panna kasvama linapeenrasse? Kalev kaevas eelmisel aastal selle läbi ja oleks hea seda uuesti kasutada.

Marika: Mul on kodus veel Eesti niidutaimede seemneid, neid saaks panna, aga ehk on veel mingeid mõtteid.

Airi: Kolm rühma kasvatavad maasikaid, võib-olla saaks neid istutada. 

Liidia: Maikuus tuleb ka kasvuhoone.

Mirje: Vaatasin, et kasvuhoone sobiks paremini õunapuuaeda taha aia äärde, kuna muidu jääb see ikka vaateväljale ette, õpetajad ei näe nt, kui lapsed sõidavad jalgrattaga. 

Marika: Kas taimelaat ja buduaari turg ka ikka sel aastal toimuvad? Neid meil TERK tegevuskavas ei ole kirjas.

Terje: Jah, need on kirjas lasteaia tegevuskavas. Kuupäev tuleb kokku leppida. Töörühm tegeleb sellega. 

Marika: Kui taimed on juba suuremad, võiks teha Facebooki piltidest postituse enne laata, et lapsevanemad teaksid, mida on võimalik laadalt osta.

 

Otsustati:

 

2.1. Teeme Ära! toimub 02.05-05.05.23

2.2. Nädala raames korrastatakse mudaköögid ja käiakse lastega prügi koristamas.

2.3. Terje teeb tabeli, kuhu õpetajad panevad kirja, millal ja kus rühmaga koristatakse.

2.4. Sama nädala raames külvatakse väikestesse taimekastidesse tunneli jaoks taimed (nt oad). 

2.5. Sveta uurib ehituspoodidest, kust saaks osta meile tunneli jaoks sobiva karkassi.

2.6. Linapeenrasse külvatakse kas niidutaimed või istutatakse maasikad.

2.7. Taimelaat ja buduaari turg toimuvad maikuus. Infot annab seda üritust korraldav töörühm.

 

 

Vastavalt päevakorrapunkti numbritele:

 

3. Marika Kundla andis teada, et ilmselt on tegu selle õppeaasta viimase TERK töögrupi koosolekuga.

 

Otsustati: 

 

3.1. Sel õppeaastal ametlikult enam TERK töörühma koosolekuid ei toimu.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Nutiseade ei tee seda, mida nimi lubab, vaid pigem vastupidi

Eilne järjekorras juba kaheksas roherännaku veebiseminar keskendus laste vaimsele tervisele. Ajuteadlane Jaan Aru rääkis enam kui viiekümnele huvilisele teemal „Lapsed ja nutineedus“. Ta juhtis juba loengu alguses tähelepanu sellele, et olles ise huvitatud nii inimese ajust, psühholoogiast kui tehisintellektist, ei võitle ta nutiseadmete vastu , vaid laste ja ka täiskasvanute aju eest , kuna me kõik oleme võimelised rohkemaks. Mida see tähendab? Lühidalt kokkuvõttes tähendab see seda, et meie laste aju on suuteline palju enamaks, kui me arvame. Loovus, loomingulisus ja andekus on mõisted, mida tõlgendatakse ajuteadlase sõnul sageli valesti – neid omadusi nähakse kui midagi, mis mõnel inimesel on ja mõnel mitte. Jaan Aru juhtis tähelepanu sellele, et kuna inimese aju on plastiline, on iga laps ja täiskasvanu võimeline ennast teostama ja oma potentsiaali realiseerima. Tasub endalt küsida, mis on see, mille vastu minu laps sügavat huvi tunneb? Mis paneb tal silma särama? Mida ta tahab uu

Sooja kampsuni päev

Nii nagu mitmel eelneval aastalgi, tähistasime ka sel aastal lasteaias sooja kampsuni päeva.  Sooja kampsuni päev on Belgia rohelise kooli porgrammi poolt ellu kutsutud päev, mis juhib tähelepanu soojusenergiakasutusele ja -säästmisele. Tihti alandatakse siseruumides temperatuuri kraadi või paar ning jälgitakse selle mõju, sh säästu. Kõikides rühmades keerati radiaatorid kinni ja mõõdeti ruumi temperatuuri enne soojuse mahakeeramist ja järgmisel hommikul. Lapsed panid end lasteaia tulles soojemalt riidesse, et koos oma rühmaõpetajatega mõelda energiakasutamise peale. Kui Muumi rühmas oli eelmise päeva õhtul sooja 24 kraadi, siis peale temperatuuri mahakeeramist oli sooja kampsuni päeva õhtuks alles vaid 19 kraadi. Aknalaual olev termomeeter näitas lausa 15,8 kraadi. Laste arvates muidugi rühmas külm ei olnud :) Üheskoos räägiti kliimamuutustest: loeti juttu "Hiiglane Hiid on pahane" ja vaadati filmi "Terra on haige". Räägiti sellest, millised on keskkonnale sõbrali

Lasteaia esimene mudaköök mänguvalmis!

18. mail alustati meie lasteaia Rohelise Kooli töögrupi liikmete poolt lasteaia esimese mudaköögi rajamisega. Miks peaks ühes lasteaias üldse mudakööki vaja minema? Kas lastele seal mängides peale mustuse veel midagi kasulikku külge jääb? Muidugi! Lapsed saavad mudaköögis toimetades erinevaid kogemusi: nad katsetavad, õpivad tundma looduslikke materjale, nende omadusi, olekuid ja muutusi. Lastel tekib loovalt mängides ja õppides erinevaid küsimusi, millele saab üheskoos hakata vastuseid otsima ja lapsed saavad erinevate valdkondade vahel luua seoseid, mis ongi õppimise alus. Areneb laste peenmotoorika, tunnetustegevus, kujutlusvõime, sotsiaalsed ja mänguoskused. Kindlasti saab harjutada ka korra ja puhtuse pidamist. Seega kõike, mida lastel on vaja nüüd ja edaspidi, pakub neile mäng mudaköögis :) Kuidas aga esimese mudaköögi ehitamine läks? Köögi põhjaks on vahva leid Lääne-Viru Jäätmekeskusest. Uus elu on antud ühele vanale tööpingile, samuti vanadele väärt tammepuust sahtl